poniedziałek, 29 kwietnia 2013

muffinowy i ...domowy budyń czekoladowy z kokosem i bananami

Jak budyń to tylko czekoladowy, już w dzieciństwie nie podchodził mi ani śmietankowy ani waniliowy. To chyba przez mój uraz do mleka, którego nabawiłam sie w czasie mego krótkiego pobytu w przedszkolu gdzie panie na siłe starały się wepchnąć we mnie łyżkę gorącej, parującej zupy mlecznej. Koszmar. I właśnie ciepły budyń waniliowy czy śmietankowy do dziś pachnie dla mnie ciepłym mlekiem, czego nie mogę powiedzieć o czekoladowym. Wiadomo, co czekoladowe to dobre ;)

To mój pierwszy domowy budyń.



Składniki:
  • 2 szklanki mleka
  • 2 łyżki cukru
  • 2 łyżeczki mąki pszennej
  • 2 łyżeczki mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżeczki kakao
  • rodzynki
  • banan
  • wiórki kokosowe
Półtorej szklanki mleka gotujemy z cukrem, w pozostałym mleku mieszamy obie mąki i kakao. Na ciepłe mleko wrzucamy kokos. Gdy zacznie się gotować wlewamy mieszanine mleka i mąki i mieszamy aż zgęstnieje. Dekorujemy bananem i rodzynkami. Pyszne.



Od dziś budyń tylko domowy. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz