wtorek, 30 lipca 2013

muffinowy i ... kultowe nocne bułeczki

Bułeczki z przepisu Krystyny9 (klik). Robiłam je pierwszy i na pewno nie ostatni raz. Przepis już zapisany w zeszycie. Mimo moich początkowych obaw ciasto wyrosło w lodówce pefekcyjnie a w sobotę rano zawinęłam bułeczki i upiekłam. Kształt bułeczek fantastyczny. Jeżeli będziecie mieli problem z zawinięciem zaglądnijcie na bloga atinki(klik), która przedstawia u siebie na fotografiach sposób plecenie bułek.




Składniki:
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżka cukru
  • 40 g drożdży
  • ½ szklanki wody
  • ½ szklanki mleka
  • 1 łyżeczka soli
  • 1/3 szklanki oleju
Drożdże zasypujemy cukrem aż się rozpuszczą. (moje średnio się rozpuszczały więc rozmieszałam je w łyżeczce mleka). Mąkę przesiewamy i łączymy ze wszystkimi składnikami pozostałymi i rozpuszczonymi drożdzami. Wyrabiamy ciasto przez kilka minut. Pozwalamy mu odpocząć kilka minut i ponownie wyrabiamy po czym wkladamy do lekko naoliwionej miski, nakrywamy folią spożywczą i do lodówki na noc.
Rano wyciagamy ciasto. Pleciemy bułki w dowolnym kształcie i odstawiamy je na 20 minut, żeby podrosły. Przed włożeniem do piekarnika smarujemy jajkiem i posypujemy makiem,. sezamem lub siemieniem. (u mnie było tylko siemię a do posmarowania bułek z braku jajek użyłam mleka).
Pieczemy około 20 -25 minut w 220C


Smacznego


1 komentarz: