wtorek, 30 kwietnia 2013

muffinowy i ...ciasteczka popękane

Przepyszne, mocno kakaowe. Idealne do kawy.


Składniki:

  • 50 g mąki
  • 25 g kakao
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • 70 g drobnego cukru lub cukru pudru
  • 25 g miękkiego masła
  • 1 roztrzepane jajko
  • 1 łyżeczka likieru pomarańczowego lub soku pomarańczowego
  • cukier puder - do obtoczenia

Wszystkie składniki wymiksowałam na gesta lecz klejącą masę i umieściłam na poł godziny w zamrażarce. Formowałam ciasteczka nabierając ciasto łyżeczką i obtaczałam grubo w cukrze pudrze. Podczas pieczenia jednej porcji ciastek ciastoponownie włożyłam do zamrażarki. Temperatura piekarnika dośc wysoka - ok 200 stopni. Czas pieczenia zależny od piekarnika - w granicach 10- 15 minut.




Serdecznie polecam !! :)

1 komentarz:

  1. te popękane ciasteczka to moje ulubione! moja przyjaciólka takie piecze :-)

    OdpowiedzUsuń